ATAXO - hlavní stránka

Nástroje Facebooku vhodné pro firemní propagaci

Martina Kadlecová | | Social Media Marketing

Facebook nabízí rozmanité příležitosti pro vaši firemní prezentaci. Je pouze na vás a vašich možnostech, do čeho se rozhodnete investovat čas a prostředky. Pro Facebook platí, že byste vše měli na začátku pořádně uvážit, abyste nebyli jako neřízená střela. Promyšlená strategie s konkrétními cíli může zvýšit úspěšnost vašich aktivit. Proto jsme pro vás připravili základní přehled možností, které Facebook nabízí a které se hodí pro firemní prezentaci.

Stránka

K firemní propagaci se nejlépe hodí stránka. Na Facebooku se dají vytvářet také osobní profily, skupiny, stránky a komunitní stránky. Ty ale nejsou oficiálně určeny ke komerčním účelům. Proto, pokud je využijete (např. je hodně oblíbený osobní profil), hrozí vám, že budou smazány.

Stránka se nejlépe hodí pro kontinuální komunikaci, protože:

  • je podle pravidel Facebooku určena komerčním účelům,
  • příspěvky stránky se zobrazují na Zdech jejích fanoušků,
  • nabízí řadu nástrojů pro propagaci (fotoalba, události, poznámky,…),
  • dají se na ni přidat aplikace,
  • fanouškům se dá rozeslat direct mail,
  • dá se provázat s dalšími stránkami Facebooku,
  • poskytuje statistiky.

Pokud vytvoříte stránku, dbejte, abyste uveřejňovali pravdivé informace. Dále pamatujete, že Facebook není o inzerci, protože ta nikoho nebaví a lidé se chtějí na sociálních sítích bavit, takže jim nabídněte něco víc. Buďte zajímavější, osobitější a nechte fanoušky nahlédnout do své kuchyně.

Inspirativní příklady stránek:

Stránku můžete vytvořit zde.

Nezávisle na tom, zda máte vytvořenou na Facebooku stránku, můžete využívat další nástroje, které Facebook nabízí.


Aplikace

V poslední době začínají mít veliký boom aplikace, které nevyvíjí sám Facebook, ale třetí strany. Výhodou těchto aplikací je, že si je můžete vytvořit podle vlastních představ. Úspěch mají hry, kvízy nebo aplikace v podobě soutěží. Jejich tvorba ale není úplně triviální.

Inspirativní příklady aplikací:


Reklama

Placená reklama na Facebooku je efektivní, jelikož uživatelé Facebooku o sobě rádi zveřejňují informace, což ulehčuje cílení této reklamy (svůj inzerát můžete zobrazit pouze vybrané skupině uživatelů). Výchozí jsou demografické parametry, dále se dá nastavit cena za proklik, zobrazení nebo denní limit částky, kterou chcete utratit.

Pomocí reklamy na Facebooku se toho dá propagovat opravdu hodně. Dokonce se dá inzerovat i projekt, který na Facebooku nemá zastoupení a tuto sociální síť využívá pouze jako reklamní nástroj pro dodatečný zdroj zisků a zvýšení zájmu o produkt či službu. Konkrétně se dá propagovat:

  • stránka,
  • skupina,
  • událost na Facebooku,
  • firemní web,
  • blog,
  • satelitní web,
  • sortiment,
  • produkt/služba,
  • slevy,
  • soutěže,
  • diskuze apod.

Reklamu můžete vytvořit zde.

Sociální plug-iny

Pokud nechcete mít s Facebookem nic společného, zvažte alespoň využití tzv. sociálních plug-ins, které umístíte na váš web. Jedná se o tlačítka "To se mi líbí" nebo "Sdílet". Díky nim si zvýšíte povědomí o obsahu na vašem webu. Uživatelé Facebooku se je naučili hojně používat, takže když si prohlížejí webové stránky, dávají "Like" k produktům, které se jim líbí. Tato informace se pak objeví na jejich Zdi, to znamená, že to vidí i další jejich přátelé na Facebooku. Takové odkazy bývají nezanedbatelným zdrojem návštěvnosti.

Příklady najdete zde


Potřebujete s reklamou na Facebooku pomoci? Obráťte se na nás, pomůžeme Vám.

 
 

Sdílet na Facebooku T Sdílet na Twitteru linkuj.cz pošli na vybrali.sme.sk


Diskuze: Nástroje Facebooku vhodné pro firemní propagaci

nová zpráva
Nadpis zprávy:
*
Jméno (přezdívka):
*
E-mail:

Zpráva:
*